Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHead, Alison J.; Braun, Steven; MacMillan, Margy; Yurkofsky, Jessica; Bull, Alaina C.
InstitutionProject Information Literacy
TitelVisual Messaging of the Coronavirus News Story. COVID-19: The First 100 Days of U.S. News Coverage
Quelle(2020), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCOVID-19; Pandemics; News Reporting; Photography; Lighting; Color; Fear; Psychological Patterns; Persistence; Grief; Emotional Response; Public Health; Visual Aids
AbstractThis two-part series explores U.S. media coverage of the COVID-19 outbreak during the first 100 days of 2020. This second report focuses on the visual messaging of the coronavirus story in the early months of 2020. Just as journalists have chosen their words to convey meaning about an emerging global crisis, photojournalists have crafted similar messages using visual techniques. The COVID-19 photos used lighting, angle, composition, and color as rhetorical strategies for telling a story in ways that words alone could not. A content analysis of 532 randomly selected news images from a sample of news articles (N = 74,737) published by the top 12 U.S. news outlets identified in Report 1. Almost all of the images (95%) were photographs, and the majority (53%) were taken in U.S. locations. Five dominant visual themes--(1) fear; (2) hope; (3) loneliness; (4) determination; and (5) grief--emerged from the sample of news images analyzed. [For the first report of the series, "The Shape of the Coronavirus News Story. COVID-19: The First 100 Days of U.S. News Coverage," see ED613497. For "Visual Messaging of the Coronavirus News Story: Learning Resources. COVID-19: The First 100 Days of U.S. News Coverage," see ED613518.] (ERIC).
AnmerkungenProject Information Literacy. P.O. Box 208, Sonoma, CA 95476. Tel: 707-939-6941; Fax: 707-938-7690; e-mail: info@projectinfolit.org; Web site: http://projectinfolit.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: