Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMokher, Christine; Sun, Christopher; Pearson, Juliana
InstitutionCNA Education
TitelThe CTE Equation in Florida: A Research Study
Quelle(2015), (106 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Vocational Education; Occupations; Employment Patterns; Wages; Labor Market; Industry; Geographic Regions; Labor Needs; Employment Opportunities; High School Graduates; Educational Legislation; Federal Legislation; Secondary Education; Postsecondary Education; Job Skills; Employment Qualifications; Occupational Clusters; Florida
AbstractCareer and technical education (CTE) programs play a vital role in preparing high school students for life after graduation. The Carl D. Perkins Act of 2006 (Perkins) requires states that receive federal CTE funding to align secondary and postsecondary programs, so that students can transition seamlessly from a high school CTE program to a certificate, associate's degree, or bachelor's degree program in their chosen field of study. This report uses data from the Florida Department of Economic Opportunity and the U.S. Department of Labor's Bureau of Labor Statistics to identify high-growth and high-wage occupations in the state of Florida, and the associated CTE Career Clusters. School, district, and college staff, as well as state policymakers and local Workforce Investment Boards, can use this report in conjunction with other resources to inform the development and expansion of CTE programs as well as decisions to modify or eliminate programs no longer aligned with labor market needs. (ERIC).
AnmerkungenCNA Corporation. 4825 Mark Center Drive, Alexandria, VA 22311. Tel: 703-824-2000; e-mail: inquiries@na.org; Web site: http://www.cna.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: