Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPechota, Damion; Scott, Deven
InstitutionEducation Commission of the States
TitelThe Changing Role of School Leaders. Policy Snapshot
Quelle(2021), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPrincipals; Administrator Role; State Legislation; Administrator Education; Staff Orientation; Inservice Education; Professional Development; Educational Legislation; Social Emotional Learning; Suicide; Prevention; Maine; Rhode Island; Utah; Georgia; Alaska; California; Colorado; Illinois; Oregon; Washington; Indiana; Kentucky; Alabama; Arkansas; Connecticut; Minnesota; Nevada; North Carolina; Tennessee; West Virginia
AbstractAmong all in-school factors that impact student learning, teachers carry the most weight -- but school leaders are not far behind. Decades of research have proven the positive influence principals can have on student achievement, school climate and teaching quality. New evidence suggests that their impact may be even greater than previously thought, as principals continue to assume the roles of instructional and change leaders. This new Policy Snapshot identifies two major themes in state legislation introduced between 2017 and 2020 concerning the development of, and support for, school leaders: (1) Pre-service training and induction programs?that prepare leaders for the job; and (2) In-service professional development training?that supports student needs and success. This resource builds on a similar Policy Snapshot, published in 2019. [For "School and District Leadership. Policy Snapshot," see ED603064.] (As Provided).
AnmerkungenEducation Commission of the States. ECS Distribution Center, 700 Broadway Suite 1200, Denver, CO 80203-3460. Tel: 303-299-3692; Fax: 303-296-8332; e-mail: ecs@ecs.org; Web site: http://www.ecs.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: