Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNational Center for Education Evaluation and Regional Assistance (ED); Regional Educational Laboratory Northeast & Islands (ED); Education Development Center, Inc. (EDC)
TitelThe Effects of Accelerated College Credit Programs on Educational Attainment in Rhode Island. Study Snapshot. REL 2021-103
Quelle(2021), (1 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcceleration (Education); Dual Enrollment; Advanced Placement Programs; High School Students; Educational Attainment; Program Effectiveness; Graduation Rate; Postsecondary Education; College Attendance; Enrollment Rate; Developmental Studies Programs; Gender Differences; Socioeconomic Status; Economically Disadvantaged; Racial Differences; Ethnicity; Minority Group Students; Disproportionate Representation; Public Colleges; College Students; College Readiness; Geographic Location; Probability; Mathematics Achievement; Grade 9; Grade 8; Rhode Island
AbstractThis Study Snapshot highlights key findings where the Rhode Island Department of Education, the Rhode Island Office of the Postsecondary Commissioner, and state legislators sought evidence of the effects of state-funded programs for students to earn college credit during high school. Using data on the 2013/14 statewide grade 9 cohort, this quasi-experimental study examined participation in accelerated college credit programs--dual enrollment, concurrent enrollment, and Advanced Placement test-taking--in Rhode Island high schools to understand the programs' effect on the rate of high school completion and postsecondary outcomes. [For the full report, see ED612887. For the appendices, see ED612890.] (ERIC).
AnmerkungenRegional Educational Laboratory Northeast & Islands. Available from: Institute of Education Sciences. 550 12th Street SW, Washington, DC 20202. Tel: 202-245-6940; Web site: https://ies.ed.gov/ncee/edlabs/regions/northeast/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: