Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMurray, Eileen
TitelUsing Models and Representations: Exploring the Chip Model for Integer Subtraction
Quelle(2018), (25 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematical Models; Numbers; Mathematics Instruction; Problem Solving; Mathematics Skills; Arithmetic; Algebra; Teaching Methods; Mathematics Teachers
AbstractMathematics educators advocate for the use of models as an instructional practice that can potentially aid in building students' understanding of difficult topics. Integers and integer operations are historically problematic for students and are critically important in both arithmetic and the future study of algebra. In this chapter, I explore one particular model for working with integers, a discrete model using colored chips. By doing so, I illustrate a tension that arises when deciding how to present a model during instruction and examine key questions about the use of models in mathematics teaching. How should mathematics teachers build connections between students' informal understandings of mathematical content and formal mathematics? In what ways can teachers encourage students to use a model in ways that make sense while challenging the utility of the model for related problems? [For the complete volume, "Exploring the Integer Addition and Subtraction Landscape: Perspectives on Integer Thinking. Research in Mathematics Education," see ED612853.] (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600 New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail:customerservice@springernature.com; Web site: https://www.springer.com/gp/education-language
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: