Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNational Center for Education Evaluation and Regional Assistance (ED); Regional Educational Laboratory Central (ED); Marzano Research
TitelUnderstanding Access to and Participation in Dual Enrollment by Locale and Income Level. Study Snapshot. REL 2021-089
Quelle(2021), (1 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDual Enrollment; High School Students; College Credits; Access to Education; Geographic Regions; Institutional Characteristics; Low Income Students; Socioeconomic Influences; Rural Areas; Urban Areas; Suburbs; Municipalities; College Readiness; Career Readiness; Enrollment Rate; High Schools; Grade 11; Grade 12; Student Characteristics; Colorado; Kansas; Missouri; Nebraska; North Dakota; South Dakota; Wyoming
AbstractThis Study Snapshot highlights key findings from a larger study exploring patterns in dual enrollment access and participation for the 2017/18 school year in the REL Central states (Colorado, Kansas, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, and Wyoming). The study also explored how dual enrollment access and participation varied with school characteristics, including school locale (city, suburban, town, or rural) and percentage of students from low-income households. Stakeholders need a comprehensive resource for understanding dual enrollment access and participation in their states in order to support the identification of strategies to expand opportunities for college and career preparation. [For the full report, see ED612869. For the Study Brief, see ED612870. For the appendix, see ED612872.] (ERIC).
AnmerkungenRegional Educational Laboratory Central. Available from: Institute of Education Sciences. 550 12th Street SW, Washington, DC 20202. Tel: 202-245-6940; Web site: https://ies.ed.gov/ncee/edlabs/regions/central/index.asp
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: