Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTobia, Jennifer M.; Wessman-Enzinger, Nicole M.; Olanoff, Dana
TitelProspective Teachers' Attention to Children's Thinking about Integers, Temperature, and Distance
Quelle(2018), (18 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPreservice Teachers; Elementary School Teachers; Middle School Teachers; Mathematics Instruction; Numbers; Subtraction; Sentences; Climate; Addition; Story Telling; Validity; Logical Thinking; Teaching Methods
AbstractThe study reported on in this chapter describes the justifications that elementary and middle school prospective teachers (PTs) made as they examined the temperature story that a Grade 5 student posed for an integer subtraction number sentence. The ways that the PTs made sense of the student's story that used integer subtraction as distance are described, providing further insight into the ways that PTs may reason about temperature stories in relation to an integer subtraction number sentence. PTs' justifications focused on attributes like order, rather than a magnitude discrepancy in the story. PTs need more experience examining stories for integer addition and subtraction in order to promote discussion and reflection on the various complexities of posing stories for integer addition and subtraction number sentences: consistency, realism, and subtraction as distance. [For the complete volume, "Exploring the Integer Addition and Subtraction Landscape: Perspectives on Integer Thinking," see ED612853.] (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600 New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail:customerservice@springernature.com; Web site: https://www.springer.com/gp/education-language
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: