Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBofferding, Laura; Wessman-Enzinger, Nicole M.
TitelNuances of Prospective Teachers' Interpretations of Integer Word Problems
Quelle(2018), (22 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPreservice Teachers; Mathematics Skills; Word Problems (Mathematics); Numbers; Addition; Subtraction; Problem Solving; Mathematical Concepts; Knowledge Level
AbstractThis chapter identifies the ways in which 15 prospective teachers engage the strands of mathematical proficiency as they solve word problems involving integer addition and subtraction. The prospective teachers, through think-aloud interviews, demonstrated a strong focus on solving problems using procedures, which some did not explain and others explained in detail. Number line representations were popular ways to illustrate solution methods, especially to highlight distances to and from zero. Further, some problems elicited a variety of strategies, while others mainly elicited procedures. The collective think-aloud data reveal strong, interconnected strands that could help individuals reflect on procedural versus conceptual knowledge and how best to explain and make connections among the ideas involved in the problems. [For the complete volume, "Exploring the Integer Addition and Subtraction Landscape: Perspectives on Integer Thinking," see ED612853.] (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600 New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail:customerservice@springernature.com; Web site: https://www.springer.com/gp/education-language
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: