Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionKentucky Council on Postsecondary Education
TitelDual Credit and Academics: Assessing Outcomes for Low-Income and URM Students. Research Brief
Quelle(2021), (2 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDual Enrollment; High School Students; Minority Group Students; Disproportionate Representation; Low Income Students; Academic Persistence; Grade Point Average; Educational Benefits; College Freshmen; Undergraduate Students; Kentucky
AbstractThis research brief examines the impact of dual credit participation on second-year persistence and first-year GPA among low-income and underrepresented minority (URM) students. The brief also explores whether dual credit opportunities help close outcome gaps affecting these student groups. Low-income is defined by a student's federal Pell grant status, and underrepresented minority students include those who identify as American-Indian or Alaska Native, Black or African-American, Hispanic or Latinx, Native Hawaiian or other Pacific Islander, or two or more races. In this data sample, only 6.8% of dual enrollment participants were URM and low-income students, 4.7% were URM and non-low-income, 32% were non-URM and low-income, and 56.5% were non-URM and non-low-income. Low-income, non-URM students benefited the most from dual credit enrollment, followed by low-income URM students. Additionally, dual credit experiences show particular promise in helping reduce outcome gaps for low-income and URM students. This is the sixth of six research briefs on dual credit in Kentucky. (ERIC).
AnmerkungenKentucky Council on Postsecondary Education. 1024 Capital Center Drive Suite 320, Frankfort, KY 40601. Tel: 502-573-1555; Fax: 502-573-1535; Web site: http://www.cpe.ky.gov/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: