Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAikens, Nikki; Nguyen, Tutrang; Harding, Jessica F.
InstitutionMathematica
TitelHow Much Does the Pre-K CLASS Relate to Children's Readiness for School Skills? Early Childhood Literature Scan Brief
Quelle(2021), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPreschool Children; Preschool Education; Classroom Environment; Educational Quality; Classroom Observation Techniques; Scoring; School Readiness; Language Skills; Literacy; Mathematics Skills; Social Development; Emotional Development; Executive Function; Perceptual Motor Coordination; Outcomes of Education; Classroom Assessment Scoring System
AbstractOne widely used tool that captures the process quality of preschool classrooms, including interactions between teachers and children, is the Classroom Assessment Scoring System-Preschool (Pre-K CLASS; Pianta et al. 2008). The Bill & Melinda Gates Foundation funded Mathematica to conduct a literature scan to search for recent studies analyzing how well widely used classroom quality measures--including the Pre-K CLASS--perform (see box at the end of the brief for more details about methods). This brief focuses on what is known about how the Pre-K CLASS relates to children's outcomes in general, and whether its relationships with outcomes differs for key subgroups of children. The authors include outcomes that reveal a child's readiness for school, categorized as language; literacy; math; and social-emotional, executive function, and physical skills (coordination of vision and movement). (ERIC).
AnmerkungenMathematica. P.O. Box 2393, Princeton, NJ 08543. Tel: 609-799-3535; Fax: 609-799-0005; e-mail: publications@mathematica-mpr.com; Web site: https://www.mathematica.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: