Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKleban, Ben
InstitutionCenter on Reinventing Public Education (CRPE)
TitelEnsuring All Students in Indiana Receive Their Fair Share of Funding
Quelle(2020), (50 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Educational Finance; Resource Allocation; Educational Equity (Finance); Low Income Students; Students with Disabilities; English Language Learners; Charter Schools; Minority Group Students; Disproportionate Representation; Taxes; Funding Formulas; State Aid; School District Wealth; Special Education; Indiana
AbstractSchool-funding changes over the last decade have created funding inequities for Indiana's students from low-income communities, students with disabilities, English language learners, and students in public charter schools--inequities which will likely be exacerbated by COVID-19. Students of color are disproportionately impacted by these funding gaps. This report examines what caused these inequities, including 2008 property tax reforms and a 2015 change to Indiana's funding formula. We propose solutions to ensure all students in Indiana receive their fair share of funding: (1) Differentiate state aid based on local wealth; (2) Create more equitable funding for students from low-income households and English language learners; (3) Create a fairer system for special education funding; and (4) Share local funding with charter schools. [This report was written with contributions from Lisa Chu.] (As Provided).
AnmerkungenCenter on Reinventing Public Education. University of Washington Bothell Box 358200, Seattle, WA 98195. Tel: 206-685-2214; Fax: 206-221-7402; e-mail: crpe@u.washington.edu; Web site: http://www.crpe.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: