Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNational Center for Education Evaluation and Regional Assistance (ED); Regional Educational Laboratory Northwest (ED); Education Northwest
TitelChanges in Exclusionary and Nonexclusionary Discipline in Grades K-5 Following State Policy Reform in Oregon. Study Snapshot. REL 2021-061
Quelle(2021), (1 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEqual Education; Racial Bias; Discipline; Educational Policy; Suspension; African American Students; Hispanic American Students; Minority Group Students; Policy Formation; Behavior Problems; Student Behavior; Disproportionate Representation; Elementary Education; Expulsion; Oregon
AbstractIn 2015 Oregon enacted a school discipline policy reform for students in grades K-5 to limit exclusionary discipline actions (suspensions or expulsions that remove students from classroom instruction) to situations that threaten the safety of other students and adults. The reform built on a 2013 policy that directed districts to shift from a zero-tolerance school discipline approach that imposed predetermined exclusionary disciplinary consequences on students in grades K-12 to one that emphasizes nonexclusionary discipline or other approaches to behavior problems that do not result in the loss of classroom instruction. This study examined office discipline referrals that resulted in exclusionary or nonexclusionary discipline in a voluntary sample of 401 Oregon elementary schools to determine whether the 2015 policy reform was associated with differences in exclusionary discipline and nonexclusionary discipline among students overall and across by student racial/ethnic groups. [For the full report, see ED610682. For the appendices, see ED610684.] (ERIC).
AnmerkungenRegional Educational Laboratory Northwest. Available from: Institute of Education Sciences. 550 12th Street SW, Washington, DC 20202. Tel: 202-245-6940; Web site: https://ies.ed.gov/ncee/edlabs/regions/northwest/index.asp
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: