Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNeal, Brandi; Georges, Colvin T., Jr.
InstitutionUniversity of Illinois at Urbana-Champaign, Office of Community College Research and Leadership (OCCRL)
TitelFrom Integration to Cultural Consciousness: The Call for Culturally Engaging Environments on Community College Campuses. Insights on Equity and Outcomes. Issue 23
Quelle(2020), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterRacial Integration; Consciousness Raising; Cultural Awareness; Culturally Relevant Education; Community Colleges; Minority Group Students; COVID-19; Pandemics; Barriers; College Environment
AbstractThis brief raises the issue of how community colleges that are predominately white struggle with creating warm and welcoming campus environments to engage and equitably meet the cultural needs of their diverse learners, particularly for students who hold racially minoritized identities due to systems of oppression. Moving from integration to cultural consciousness begins with acknowledging and deconstructing the racist philosophies and practices that have historically been embedded in predominantly white institutions. To make this happen, the following barriers identified in this brief must be overcome to create gateways for institutional success: chilly campus environments and a sense of not belonging, color evasiveness, politics, and racial inequity; the absence of culturally responsive practices; and leadership that is not reflective of the student body. (ERIC).
AnmerkungenOffice of Community College Research and Leadership. 51 Gerty Drive Room 129, Champaign, IL 61820. Tel: 217-244-9390; Fax: 217-244-0851; e-mail: occri@uiuc.edu; Web site: http://occrl.illinois.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: