Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOrganisation for Economic Cooperation and Development (OECD) (France)
TitelHow Are Young Graduates Settling into the Labour Market? Education Indicators in Focus. No. 76
Quelle(2020), (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN2226-7077
SchlagwörterCollege Graduates; College Role; Bachelors Degrees; Masters Degrees; Labor Market; Employment Patterns; Age Groups; Career Change; Occupational Mobility; Vocational Adjustment; Employment Experience; Profiles; Social Networks; Web Sites; Skill Development; Job Skills; Communication Skills; Teamwork; Leadership; Interpersonal Competence; Adults; COVID-19; Pandemics; Foreign Countries; Soft Skills; Australia; Canada; Estonia; Belgium; France; Netherlands; Norway; United States; Program for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC)
AbstractThe transition from tertiary education to work involves substantial uncertainty and changes between education programmes, jobs and industries. The current major disruption in the labour market is only going to increase this uncertainty, making it essential for graduates to be prepared for it. Graduates with more dynamic career trajectories are more likely to include interpersonal skills in their professional profiles. This confirms the need for higher education institutions to pursue their efforts to develop a comprehensive skill set for their graduates, including technical skills and also interpersonal skills. (As Provided).
AnmerkungenOECD Publishing. 2, rue Andre Pascal, F-75775 Paris Cedex 16, France. Tel: +33-145-24-8200; Fax: +33-145-24-8500; Web site: http://www.oecd.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: