Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFreeman, Jennifer; Sugai, George; Goodman, Steve; Flannery, Brigid; Sears, Sandra
InstitutionCenter on Positive Behavioral Interventions and Supports (PBIS)
TitelImproving Attendance and Reducing Chronic Absenteeism
Quelle(2020), (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Attendance Patterns; At Risk Students; Behavior Modification; Positive Behavior Supports; Student Behavior; Student Characteristics; Holistic Approach; Educational Environment; Interpersonal Competence; Interpersonal Relationship; Teaching Methods; Incentives; Student Needs; Mentors; Family Programs; Access to Health Care; Mental Health; Physical Health; Intervention; Peer Relationship; Remedial Instruction; Environmental Influences
AbstractFor students to learn, they must be present and engaged in school. As a result, absenteeism is a concern for all schools. Poor attendance is associated with a host of negative short- and long-term outcomes, such as academic failure, disengagement, leaving school, and problem behaviors in school and community. Despite the challenges, evidence suggests that even small changes in attendance are related to meaningful outcomes for students This brief provides guidance for schools or districts looking to integrate strategies for improving attendance within the Positive Behavioral Interventions and Supports (PBIS) framework. [For "Improving Attendance in a Remote Learning Environment," see ED609390.] (ERIC).
AnmerkungenCenter on Positive Behavioral Interventions and Supports. e-mail: support@pbis.org; Web site: https://www.pbis.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: