Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNelson, Jennifer L.
TitelHow Organizational Minorities Form and Use Social Ties: Evidence from Teachers in Majority-White and Majority-Black Schools
Quelle(2019), (64 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Nelson, Jennifer L.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterWhite Teachers; African American Teachers; Social Networks; Social Capital; Racial Composition; Institutional Characteristics; Resources; Interprofessional Relationship; School Administration; Administrative Organization; High Schools; High School Teachers
AbstractThis paper draws on 11 months of multi-site ethnographic fieldwork and 103 interviews to investigate how teachers in school faculty of varying racial compositions form and use their social ties to secure professional, political, and emotional resources at work. Findings show that in general, white teachers in the numerical minority in their schools secured all resource types through their same-race ties, while black teachers in the numerical minority secured primarily emotional resources from theirs. Given these observed differences, I show how the form and use of the two minority groups' social ties stem in large part from distinctive organizational practices. In turn, the tie differences can account for differences in social integration and resource access in the organization. The data allow for comparisons to patterns among majority groups. [This is the pre-publication draft of a paper published in the "American Journal of Sociology" v125 n2 p382-430 2019.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: