Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRoza, Marguerite; Hagan, Katherine; Anderson, Laura
TitelVariation Is the Norm: A Landscape Analysis of Weighted Student Funding Implementation
Quelle(2020), (37 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Finance; Funding Formulas; School Districts; Resource Allocation; Budgeting; Elementary Secondary Education; Public Schools; Differences; Educational Equity (Finance); Professional Autonomy; Principals; Salaries; Maryland (Baltimore); Massachusetts (Boston); Illinois (Chicago); Ohio (Cleveland); Colorado (Denver); Hawaii; Texas (Houston); Indiana (Indianapolis); Tennessee (Nashville); Wisconsin (Milwaukee); New York (New York); New Jersey (Newark); Connecticut; Louisiana (New Orleans); California (San Francisco)
AbstractSchool districts increasingly rely on weighted student funding (WSF), yet there is little research on this allocation model. This study collects more than 70 measures on each of 19 districts using WSF in 2018 for a landscape analysis of formula features and implementation practices. While districts report common reasons for adopting WSF (equity, flexibility, and transparency), the study finds no standard WSF model. Homegrown formulas and non-formula features and exemptions reflecting local context are the norm, resulting in substantial differences. Nearly all districts continue to budget with average salaries (likely limiting equity) but grant principals flexibility on staffing, stipends, and contracts. [The paper will be published in "Public Budgeting & Finance."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: