Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enComly, Rachel; Fontana, Jason; Shaw-Amoah, Anna
InstitutionResearch for Action; Philadelphia Education Research Consortium (PERC)
TitelStrategies for Reducing Student Absenteeism in Philadelphia
Quelle(2020), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAttendance; Attendance Patterns; Truancy; Educational Strategies; Educational Policy; State Policy; Barriers; Elementary Secondary Education; Community Involvement; Data Use; Family Involvement; Interpersonal Relationship; Student Transportation; Community Coordination; Family School Relationship; Pennsylvania (Philadelphia)
AbstractAs many districts in Pennsylvania pivot to hybrid or virtual models of education in response to Covid-19, it is hard to think about what "attendance" means or how to track it. Yet attendance is more important than ever. Students need to stay engaged to continue their learning and to access the myriad supports that districts are offering. And we know that chronic absenteeism leads to lower performance and increases the likelihood of dropout. How can we keep students coming to school? Increased communication with parents and timely use of data to identify and overcome the barriers to attendance are more important than ever--especially in districts with already high rates of absenteeism. [This is Brief 1 of the Back to School series.] (As Provided).
AnmerkungenResearch for Action. 3701 Chestnut Street, Philadelphia, PA 19104. Tel: 215-823-2500; Fax: 215-823-2510; e-mail: info@researchforaction.org; Web site: http://www.researchforaction.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: