Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHolzman, Brian; Gul, Mehreen; Salazar, Esmeralda Sánchez; Kennedy, Camilla Cigarroa
InstitutionRice University, Houston Education Research Consortium (HERC)
TitelTransitioning to College and Work Part 3: Labor Market Analyses in Houston and Texas
Quelle(2020), (2 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLabor Market; Urban Areas; Supply and Demand; Wages; High School Graduates; Urban Schools; Postsecondary Education; Educational Attainment; Education Work Relationship; Bachelors Degrees; Associate Degrees; Texas (Houston)
AbstractThis report examined: (1) Supply and demand for labor in Houston and Texas, including an examination of the Texas Higher Education Coordinating Board's (THECB) "60×30TX" strategic plan; (2) In-demand occupations and skills in the Houston area; and (3) Early career wages and unemployment receipt among high school graduates from the Houston Independent School District (HISD). Houston and the state of Texas are projected to fall short of reaching the "60×30TX" goal, an effort aimed at ensuring 60 percent of Texans ages 25-34 complete a postsecondary credential by 2030. Results indicated Houston will be 20 percentage points and Texas 10 percentage points behind the goal. (This brief focuses on the Houston results; results for Texas are available in the full report.) Regardless, data showed a positive relationship between education and earnings. The higher wages associated with a postsecondary credential might be related to the short supply of high-skilled workers in the Houston area and Texas. [For the full report, see ED607703; for the appendices, see ED607721.] (ERIC).
AnmerkungenHouston Education Research Consortium. 6100 Main Street, MS-258, Houston, Texas 77005. Tel: 713-348-2532; e-mail: herc@rice.edu; Web site: https://kinder.rice.edu/houston-education-research-consortium
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: