Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVinay, Aparna
TitelAction Research in Education: Effectiveness of Flipped Classroom on Academic Performance of Students
Quelle(2020), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAction Research; Instructional Effectiveness; Blended Learning; Academic Achievement; Secondary School Students; Foreign Countries; International Schools; Student Attitudes; Grades (Scholastic); Peer Teaching; India
AbstractThis study is an action research in the field of education. In this research paper I have tried to gauge the effectiveness of flipped classroom as a strategy to improve the academic performance of students. The present study involved a sample of 14 AS and A level (CAIE curriculum) psychology students from an International School in Mumbai. Active learning strategy of flipped classroom was used to foster teaching and learning process among students. The data collection was done using self-report, observation and objective assessment. The results supported the effectiveness of flipped classroom on academic performance. The strategy helped improve the grades of students who were at the lower end of academic performance. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: