Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShogren, Karrie A.; Raley, Sheida K.; Rifenbark, Graham G.; Lane, Kathleen Lynne; Bojanek, Erin K.; Karpur, Arun; Quirk, Carol
TitelThe Self-Determined Learning Model of Instruction: Promoting Implementation Fidelity
Quelle(2020), (39 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSpecial Education; Intervention; Self Determination; Fidelity; Inclusion; Guidelines; General Education; Program Implementation; Teaching Methods; Content Validity; Personal Autonomy; Correlation; Educational Quality; Evidence Based Practice; Outcomes of Education
AbstractThere has been an increased focus on the tenets of implementation science in special education research, namely on the degree to which interventions are implemented as intended (i.e., fidelity of implementation) and factors that influence fidelity of implementation. For complex interventions, such as the "Self-Determined Learning Model of Instruction" (SDLMI), there is an ongoing need to refine conceptualizations of fidelity of implementation the factors that influence it in inclusive educational contexts. Therefore, the purpose of this paper is two-fold: (a) to describe a framework for conceptualizing fidelity of implementation factors that influence fidelity when evaluating a complex intervention like the SDLMI and (b) to present initial content validity and internal consistency of a new measure designed to assess specific aspects of fidelity of implementation of the SDLMI in inclusive, general education classrooms. Implications and future directions for research in implementation science, special education, and self-determination interventions are described. [This paper will be published in "Inclusion."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: