Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWhite, Howard
InstitutionCampbell Collaboration
TitelAdaptive Teaching and Individualization for K-12 Students Improves Academic Achievement. Plain Language Summary. Education
Quelle(2019), (2 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTeaching Methods; Elementary Secondary Education; Academic Achievement; Student Centered Learning; Teacher Role; Pacing; Learning Activities; Active Learning; Individualized Instruction
AbstractThis Campbell systematic review assesses the overall impact on student achievement of processes and methods that are more student-centered versus less student-centered. It also considers the strength of student-centered practices in four teaching domains: (1) Flexibility: degree to which students can contribute to course design, selecting study materials and stating learning objectives; (2) Pacing of instruction: students can decide how fast to progress through course content and whether this progression is linear or iterative; (3) Teacher's role: ranging from authority figure and sole source of information, to teacher as equal partner in the learning process; and (4) Adaptability: degrees of manipulating learning environments, materials and activities to make them more student-centered. [This summary was based on the Campbell systematic review, "21st Century Adaptive Teaching and Individualized Learning Operationalized as Specific Blends of Student-Centered Instructional Events: A Systematic Review and Meta-Analysis" by Robert M. Bernard, Eugene Borokhovski, Richard F. Schmid, David I. Waddington and David I. Pickup.] (ERIC).
AnmerkungenCampbell Collaboration. P.O. Box 7004, St Olavs plass N-0130 Oslo, Norway. Tel: +47- 23-25-50-00; Fax: +47-23-25-50-10; e-mail: info@c2admin.org; Web site: http://www.campbellcollaboration.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: