Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMorton, Emily
InstitutionStanford Center for Education Policy Analysis (CEPA)
TitelEffects of Four-Day School Weeks on School Finance and Achievement: Evidence from Oklahoma. CEPA Working Paper No. 20-02
Quelle(2020), (45 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSchool Schedules; Public Schools; Educational Finance; School Districts; School District Spending; Academic Achievement; Food Service; Transportation; Budgets; Retrenchment; Outcomes of Education; Oklahoma
AbstractMotivated by potential financial savings, four-day school weeks have proliferated across the United States in recent years, reaching public schools in 25 states as of 2018. The consequences of the four-day school week for students, schools, and communities are largely unknown. This paper uses district-level panel data from Oklahoma and a difference-in-differences research design to examine the causal effect of the four-day schedule on school district finance and academic achievement. Results indicate that four-day weeks decrease districts' federal and state revenues and their non-instructional and support services expenditures. Decreases are concentrated specifically in food services and transportation expenditures and amount to approximately 1.36% of the average four-day district's budget. I find no detectable effect of the four-day week on academic achievement. (As Provided).
AnmerkungenStanford Center for Education Policy Analysis. 520 Galvez Mall, CERAS Building, 5th Floor, Stanford, CA 94305. Tel: 650-736-1258; Fax: 650-723-9931; e-mail: contactcepa@stanford.edu; Web site: http://cepa.stanford.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: