Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLi, Diyi; Qian, Cheng; Koedel, Cory
InstitutionNational Center for Analysis of Longitudinal Data in Education Research (CALDER) at American Institutes for Research
TitelNon-Resident Postsecondary Enrollment Growth and the Outcomes of In-State Students. Working Paper No. 225-0120
Quelle(2020), (62 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterOut of State Students; Enrollment Rate; Outcomes of Education; In State Students; Foreign Students; Qualifications; College Entrance Examinations; Comparative Analysis; Gender Differences; Racial Differences; Individual Differences; Majors (Students); Missouri; ACT Assessment
AbstractWe study the effects of exposure to non-resident students on the outcomes of undergraduate in-state students during a period of high non-resident enrollment growth at the University of Missouri-Columbia. Our models leverage within-major, cross-time variation in nonresident exposure for identification. We find no evidence that increased exposure to domestic non-residents affects in-state student outcomes and our null results are precisely estimated. We find evidence of modest negative impacts on in-state students when their exposure to foreign students increases using our preferred specification. However, the identifying variation in exposure to foreign students in our data is limited and this result is not robust in all of our models. (As Provided).
AnmerkungenNational Center for Analysis of Longitudinal Data in Education Research. American Institutes for Research, 1000 Thomas Jefferson Street NW, Washington, DC 20007. Tel: 202-403-5796; Fax: 202-403-6783; e-mail: info@caldercenter.org; Web site: https://caldercenter.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: