Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPuranik, Cynthia; Duncan, Molly; Li, Hongli; Guo, Ying
TitelExploring the Dimensionality of Kindergarten Written Composition
Quelle(2020), (30 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Puranik, Cynthia)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterKindergarten; Young Children; Writing (Composition); Writing Skills; Beginning Writing; Writing Evaluation; Scoring; Curriculum Based Assessment; Essays; Productivity
AbstractDespite increasing pressure for children to learn to write at younger ages, there are many unanswered questions about composition skills in early elementary school. The goal of this research was to examine the dimensionality of composition skills in kindergarten children, thereby adding to current knowledge about the measurement of young children's writing and its component skills. The writing of 282 kindergarten children were assessed using three different scoring methods. Confirmatory factor analyses were used to investigate the dimensionality of various methods of scoring. Results indicated that a qualitative scoring system and a productivity scoring system capture distinct dimensions of kindergartners' compositions. A scoring system for curriculum-based measurement could not attain acceptable ft, which may suggest that CBM is ill-suited for capturing the important components of composition for kindergartners. This study indicated that the measurement and components of composition in kindergarten may be qualitatively different from the compositions of older children. [This is the online version of an article published in "Reading and Writing."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: