Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSale, Tamara; Fetzer, Patrice; Humensky, Jennifer; Baker, Megan; Hardy, Kate; Noordsy, Douglas; Adelsheim, Steven
InstitutionPortland State University, Research and Training Center for Pathways to Positive Futures
TitelThe Integration of Early Psychosis Services in a System of Care Framework: Opportunities, Issues, and Recommendations
Quelle(2018), (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPsychosis; Intervention; Delivery Systems; Youth; Young Adults; Mental Disorders; Access to Health Care; Children; Cooperative Planning; Adolescents; Schizophrenia; Health Needs; At Risk Persons; Outreach Programs; Program Implementation; Public Health; Training; Agency Cooperation; Financial Support
AbstractThis monograph describes how an SOC approach, coupled with specialized early psychosis intervention, can create a sustainable infrastructure, significantly decrease the duration of untreated psychosis, and improve service delivery and outcomes for youth and young adults with early signs of psychosis. [This product was made possible, in part, with support from the National Technical Assistance Network for Children's Behavioral Health at the University of Maryland, funded by the Center for Mental Health Services (CMHS) at the U.S. Department of Health and Human Service (HHS), Substance Abuse and Mental Health Services Administration (SAMHSA).] (As Provided).
AnmerkungenResearch and Training Center for Pathways to Positive Futures. Portland State University, RRI, 1600 SW 4th Avenue Suite 900, Portland, OR 97201. Tel: 503-725-4040; Fax: 503-725-4180; e-mail: rtcpubs@pdx.edu. Web site: https://www.pathwaysrtc.pdx.edu/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: