Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNese, Rhonda N. T.; Nese, Joseph F. T.; McCroskey, Connor; Meng, Paul; Triplett, Danielle; Bastable, Eoin
TitelMoving Away from Disproportionate Exclusionary Discipline: Developing and Utilizing a Continuum of Preventative and Instructional Supports
Quelle(2020), (33 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
DOI10.1080/1045988X.2021.1937019
SchlagwörterDiscipline; Suspension; Expulsion; Teaching Methods; Student Behavior; Interpersonal Competence; Skill Development; Teacher Student Relationship; Disproportionate Representation; At Risk Students; Educational Environment; Positive Behavior Supports; Student Needs; Intervention
AbstractAmple scientific research has documented that exclusionary discipline practices are both ineffective for reducing unwanted behaviors and harmful to the long-term social and academic outcomes of students. Further, exclusionary discipline practices are especially harmful given their disproportionate use with students of color, students with disabilities, students living in poverty, and students who are struggling academically. To address these issues, the authors describe a process that uses instructional strategies as alternatives to exclusion. These instructional strategies hold promise for reducing the use of disproportionate discipline, improving student behavior and social skills, and strengthening student-teacher relationships. [This paper will be published in "Preventing School Failure."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: