Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNational Assessment Governing Board
Titel2016 Abridged Arts Framework
Quelle(2016), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArt Education; National Competency Tests; Guidelines; Test Content; Test Format; Dance; Music; Visual Arts; Theater Arts; Grade 4; Grade 8; Grade 12; National Assessment of Educational Progress
AbstractHaving a large-scale national assessment in the arts makes an important statement about the need for all children in our country to obtain the special benefits of learning that only the arts provide. In recognition of the importance of the arts in education, the National Assessment of Educational Progress (NAEP), also known as The Nation's Report Card, began assessing music and the visual arts in the 1970s. The National Assessment Governing Board, which has overseen and set policy for NAEP since 1988, then commissioned the development of a framework for the 1997 NAEP Arts Education Assessment, and the framework has remained in place since then. The NAEP arts education assessment framework resulted from the work of many organizations and individuals involved in the arts and arts education, including K-12 teachers, postsecondary arts educators, practicing artists, researchers, and assessment specialists. For members of the education community and the general public, the "2016 NAEP Arts Education Assessment Framework" (see ED604372) shows the scope and methodology of this arts assessment. This report provides highlights of the 2016 Arts Education Assessment Framework. (ERIC).
AnmerkungenNational Assessment Governing Board. 800 North Capital Street NW Suite 825, Washington, DC 20002. Tel: 202-357-6938; Fax: 202-357-6945; Web site: http://www.nagb.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: