Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFreeman, Quinton Andre; Jurow, A. Susan
TitelBecoming a More Disruptive Teacher through Engaging Rather than Avoiding Discomfort
Quelle(2017), (16 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEqual Education; After School Programs; Elementary School Students; Preservice Teachers; Social Justice; Violence; Teacher Student Relationship; Preservice Teacher Education; Educational Practices
AbstractA central concern for teacher educators is preparing future teachers who are not just equity-oriented but are able to teach equitably. Focusing on core practices of effective teaching is a step in this direction, but not enough. The relational and cultural nature of learning requires a disposition towards inclusion and practices that disrupt status hierarchies often organizing the exclusions of learning spaces. We present a case in which perceived violence pushed the limits of a version of responsive teaching that valorizes learning side-by-side with a child partner. This case makes an important contribution to broader conversations around the equitable enactment of high leverage core teaching practices, like responding to thinking instructionally, considered important for teacher and student learning. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: