Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSabatini, John; Petscher, Yaacov; O'Reilly, Tenaha; Truckenmiller, Adrea
TitelImproving Comprehension Assessment for Middle and High School Students: Challenges and Opportunities
Quelle(2015), (60 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Sabatini, John)
ORCID (Petscher, Yaacov)
ORCID (O'Reilly, Tenaha)
ORCID (Truckenmiller, Adrea)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMiddle School Students; High School Students; Reading Comprehension; Reading Tests; Student Evaluation; Evaluation Methods; Test Construction; Standardized Tests; Statistics; Psychometrics; Test Theory; Test Items; Test Reliability; Test Validity; Item Response Theory; Scaling
AbstractFor decades, standardized reading comprehension tests have consisted of a series of passages and associated multiple-choice questions. Although widely used in and out of the classroom, there continues to be considerable disagreement regarding how or whether such tests have net value in the service of advancing educational progress in reading. This chapter begins with a review of features that characterize standardized reading assessments. In particular, we discuss how assessment designs and analytics reflect a balance of practical and measurement constraints. We then discuss how advances in the learning sciences, measurement, and electronic technologies have opened up the design space for a new generation of reading assessments. Abstracting from this review, we end by presenting some examples of prototype assessments that reflect opportunities for enhancing the value and utility of reading assessments in the future. [This manuscript is an early draft of a paper published in: D. Reed and K. Santi (Eds). "Improving reading comprehension of middle and high school students," (pp. 119-151). New York: Springer.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: