Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDunya, Beyza Aksu; McKown, Clark; Smith, Everett
TitelPsychometric Properties and Differential Item Functioning of a Web-Based Assessment of Children's Emotion Recognition Skill
Quelle(2019), (16 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Dunya, Beyza Aksu)
ORCID (McKown, Clark)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEmotional Intelligence; Psychometrics; Test Bias; Computer Assisted Testing; Children; Gender Differences; Ethnicity; Elementary School Students; Kindergarten; Test Validity; Measures (Individuals)
AbstractEmotion recognition (ER) involves understanding what others are feeling by interpreting nonverbal behavior, including facial expressions. The purpose of this study is to evaluate the psychometric properties of a web-based social ER assessment designed for children in kindergarten through third grade. Data were collected from two separate samples of children. The first sample included 3,224 children and the second sample included 4,419 children. Data were calibrated using Rasch dichotomous model. Differential item and test functioning were also evaluated across gender and ethnicity. Across both samples, we found consistent item fit, unidimensional item structure, and adequate item targeting. Analyses of differential item functioning (DIF) found six out of 111 items displaying DIF across gender and no items demonstrating DIF across ethnicity. The analyses of person measure calibrations with and without DIF items yielded no evidence of differential test functioning (DTF) across gender and ethnicity groups in both samples. [This is the online version of an article published in "Journal of Psychoeducational Assessment."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: