Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWagner, James W.
InstitutionAssociation of Governing Boards of Universities and Colleges
TitelThe Research Mission in Higher Education. The Guardians Initiative: Reclaiming the Public Trust
Quelle(2020), (16 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHigher Education; Institutional Mission; Trustees; Advocacy; Advisory Committees; Scientific Research; Creativity; Innovation; Leadership; Educational History; Scholarship; Research and Development; Equal Education; Educational Opportunities; Expenditures; Federal Government; State Government; Industry; Universities; Governing Boards; Trust (Psychology)
AbstractThis report is the seventh publication in a series of informational briefings developed as part of "The Guardians Initiative: Reclaiming the Public Trust," an effort to educate and engage trustees as advocates on key issues in higher education. The report shows how academic research generates technological, educational, and cultural benefits, and highlights questions for boards to help research produce creativity, innovation, and discovery, and preserve America's research leadership. The impact of academic science is nearly inestimable, and it is the product of a unique environment that fosters creativity, innovation, and discovery. Board members must understand the importance of America's leadership in academic science and preserve the unique partnership that makes that leadership possible. (ERIC).
AnmerkungenAssociation of Governing Boards of Universities and Colleges. 1133 20th Street NW Suite 300, Washington, DC 20036. Tel: 800-356-6317; Tel: 202-296-8400; Fax: 202-223-7053; Web site: http://www.agb.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: