Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSilfverberg, Harry; Joutsenlahti, Jorma
TitelProspective Teachers' Conceptions about a Plane Angle and the Context Dependency of the Conceptions
[Konferenzbericht] Paper presented at the Joint Meeting of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME) (38th) and the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education (PME-NA) (36th, Vancouver, Canada, Jul 15-20, 2014).
Quelle(2014), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPreservice Teachers; Student Attitudes; Knowledge Level; Plane Geometry; Geometric Concepts; Comprehension; Concept Formation
AbstractIn our study, we looked for an answer to the research question "How prospective teachers comprehend the concept of a plane angle and what kind of variation there is between the conceptions? The study shows that the prospective teachers interpret the concept "plane angle" which in principle is familiar to everybody in many different ways. In this paper, we categorise eight interpretations of a different type, appearing in the future teachers' ideas. We also show some examples of the fact that individuals can use different concept images of a plane angle when performing the tasks of different types even in the same test. [For the complete proceedings, see ED597799.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: