Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRuwisch, Silke; Neumann, Astrid
TitelWritten Reasoning in Primary School
[Konferenzbericht] Paper presented at the Joint Meeting of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME) (38th) and the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education (PME-NA) (36th, Vancouver, Canada, Jul 15-20, 2014).
Quelle(2014), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterForeign Countries; Language Skills; Mathematics Instruction; Mathematical Logic; Arithmetic; Grade 3; Grade 4; Grade 6; Problem Solving; Worksheets; Persuasive Discourse; Writing (Composition); Elementary School Students; Germany
AbstractCurrently, language competences in mathematics lessons gain more attention in Germany. The paper reports an interdisciplinary study of linguistics and mathematics education on reasoning. A model to rate the competences in arithmetic reasoning at primary level will be presented for discussion: mathematical reasoning is coded separately from its linguistic realization. In a pilot study, 243 students of 3rd, 4th, and 6th grade solved different arithmetic reasoning tasks. The results show a one-dimensional scale for the model of reasoning. Its specific components provide differentiated requirements, which are formulated concretely in the coding guidelines. They may unfold didactical potential for language support in mathematical reasoning as well as in mathematics lessons itself at primary level. [For the complete proceedings, see ED597799.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: