Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWeitekamp, Daniel, III.; Harpstead, Erik; MacLellan, Christopher J.; Rachatasumrit, Napol; Koedinger, Kenneth R.
TitelToward Near Zero-Parameter Prediction Using a Computational Model of Student Learning
[Konferenzbericht] Paper presented at the International Conference on Educational Data Mining (EDM) (12th, Montreal, Canada, Jul 2-5, 2019).
Quelle(2019), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComputation; Models; Learning; Prediction; Educational Technology; Prior Learning; Accuracy; Intelligent Tutoring Systems; Students; Fractions
AbstractComputational models of learning can be powerful tools to test educational technologies, automate the authoring of instructional software, and advance theories of learning. These mechanistic models of learning, which instantiate computational theories of the learning process, are capable of making predictions about learners' performance in instructional technologies given only the technology itself without fitting any parameters to existing learners' data. While these so call "zero-parameter" models have been successful in modeling student learning in intelligent tutoring systems they still show systematic deviation from human learning performance. One deviation stems from the computational models' lack of prior knowledge--all models start off as a blank slate--leading to substantial differences in performance at the first practice opportunity. In this paper, we explore three different strategies for accounting for prior knowledge within computational models of learning and the effect of these strategies on the predictive accuracy of these models. [For the full proceedings, see ED599096.] (As Provided).
AnmerkungenInternational Educational Data Mining Society. e-mail: admin@educationaldatamining.org; Web site: http://www.educationaldatamining.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: