Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBenzer, Semra; Benzer, Recep; Birgül, Içten
TitelThe Evaluation of Ecological Footprint Awareness Levels of Science and Technology Teacher Candidates by Artificial Neural Networks
Quelle(2018), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Benzer, Semra)
ORCID (Benzer, Recep)
ORCID (Birgül, Içten)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEcology; Preservice Teachers; Artificial Intelligence; Educational Technology; Technology Uses in Education; Pollution; Climate; Change; Conservation (Environment); Knowledge Level; Foreign Countries; Science Teachers; Technology Education; Student Attitudes; Teaching Methods; Gender Differences; Food; Transportation; Housing; Water; Turkey
AbstractA disproportionate increase in world population brings with its skewed urbanization and industrialization. This causes various environmental problems such as destruction of natural areas, environmental pollution, seasonal changes, global warming, ozone depletion. In addition, people's unconscious and unpredictable approach to the issue triggers environmental problems. The aim of this study is to determine whether there is a difference between the science and technology teacher candidate's ecological footprint awareness levels with ANNs which is used as an effective prediction method in various sectors and as an alternative for traditional methods in the field of education. [This chapter was published in: T. Çetin, E. Hamzaoglu, Y. Dikmenli & B. Kilcan (Eds.), "New Horizons in Educational Sciences" (pp. 111-124). ISBN: 978-6-0569-0479-0. Klaipeda, Lithuania: SRA Academic Publishing.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: