Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRambur, Shawna
TitelForeign Language Policies, Consequences, and Recommendations
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the Adult Higher Education Alliance (43rd, Orlando, FL, Mar 7-8, 2019).
Quelle(2019), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHigher Education; Second Language Instruction; Second Language Learning; Educational Policy; Dual Enrollment; Labor Market; Intercultural Communication; Language Proficiency; Bilingual Education; Immersion Programs; Elementary Secondary Education
AbstractThe U.S. job market increasingly seeks culturally responsive, multilingual employees a goal poorly aligned with U.S. higher education policies. This paper reviews recent K-16 enrollment in foreign language courses, with a focus on higher education. The individual and societal case for foreign language immersion throughout the educational pipeline in the will be detailed and compared to efforts abroad. Current policies and practice pitfalls as well as potential solutions will be discussed, including a shift from a language-literature approach to a proficiency approach fostered by context-rich dual degree programs. These recommendations aim to shape educational policies to encourage foreign language proficiency with an overall goal of creating agile, highly sought graduates who thrive in a continuously more competitive job market. [For the complete proceedings, see ED597786.] (As Provided).
AnmerkungenAdult Higher Education Alliance. P.O. Box 2093, Minneola, FL 34755. Tel: 407-673-3773; e-mail: AHEA.Main.Email@gmail.com; Web site: http://www.ahea.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: