Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBirch, D.; J.-F.; Swabey, K.; Pullen, D.; Yu, J.
TitelA Teacher's Experience of Supporting Young Asylum Seekers in Detention
Quelle(2014), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterForeign Countries; Refugees; Student Needs; Vocational Education; Adolescents; Institutionalized Persons; English (Second Language); Second Language Instruction; Faculty Development; Males; Teaching Experience; Educational Environment; Identification (Psychology); Cultural Awareness; Student Adjustment; Teacher Role; Australia
AbstractUnaccompanied minor (e.g. below 18 years) asylum seekers (UMAS) as school students bring a complex array of needs into the schooling system. This paper aims to capture the teaching experience of a classroom teacher in a Vocational Training Center setting for UMAS students (n= 15 students between the ages of 16 and 17) at a detention facility in Australia. The English as a Second Language (ESL) Community Program extended over a 7-month period (March 2013-September 2013). As a reflective personal narrative case study this paper provides insight into how the ontological security paradigm was used to support UMAS students. UMAS students have complex needs from mental health to English language deficits and face continual challenges at all levels of their reintegration and settlement. Findings highlight that direct and explicit teacher training is required to assist UMAS students. (As Provided).
AnmerkungenAustralian Association for Research in Education. AARE Secretariat, One Geils Court, Deakin ACT 2600, Australia. Tel: +61-2-6285-8388; e-mail: aare@aare.edu.au; Web site: http://www.aare.edu.au
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: