Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBurke, Kathryn M.; Shogren, Karrie A.; Antosh, A. Anthony; LaPlante, Terri; Masterson, Laurie H.
TitelImplementing the SDLMI with Students with Significant Support Needs during Transition Planning
Quelle(2019), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Burke, Kathryn M.)
ORCID (Shogren, Karrie A.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSelf Determination; Student Adjustment; Planning; Goal Orientation; Student Needs; Communication Problems; High School Students; Models; Teaching Methods; Special Needs Students
AbstractSelf-determination, defined by acting as the causal agent in one's life, plays a critical role in the transition from high school to postsecondary education, employment, and community living for all students, including students with significant support needs. The "Self-Determined Learning Model of Instruction" (SDLMI) is a teaching model designed to enable teachers to promote self-determined action by focusing on the goal setting and attainment process. In this article, we focus specifically on the implementation of the SDLMI with students with significant support needs, including those who have complex communication needs. We describe the SDLMI process in detail with specific examples for implementation with students with significant support needs based on several recent research studies. [This is the in press version of an article in "Career Development and Transition for Exceptional Individuals."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2021/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: