Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWalker, Nancy T.; Goff, Maria; Serafini, Frank W.
TitelUtilizing Multimodal Concepts across the Disciplines: Lessons Learned from Teachers and Students
Quelle(2016), (28 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterElementary School Teachers; Elementary School Students; Visual Literacy; Curriculum Implementation; Faculty Development; Skill Development; Teaching Skills; School Culture; Language Arts; Social Studies; Multimedia Materials; Picture Books; Reading Instruction; Knowledge Base for Teaching
AbstractFramed in theories of multimodality and picture books, this interpretivist research examined teachers' use of visual literacy elements during one school year as they taught language arts and social studies in their upper elementary grade classrooms. The data, which included field notes, interviews, observations, classroom artifacts, and reflections were analyzed using constant comparative methods. The analyses suggest that there are possibilities and constraints with the implementation of a visual literacy curriculum. Professional development is necessary to develop teachers' metalanguage of visual literacy. Background reading will deepen knowledge, and school culture plays a significant role in providing multimodal resources and focused professional development. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: