Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDixon, Kathryn
TitelThe Framing, Reframing, and Recontextualization of Bilingual Education Policy in Texas
Quelle(2016), (50 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBilingual Education; Educational Policy; English Only Movement; English (Second Language); Spanish; Policy Analysis; Language of Instruction; Program Development; State Legislation; State Policy; Educational Legislation; Second Language Learning; Elementary Secondary Education; Federal Legislation; Limited English Speaking; Texas
AbstractLanguage education policy has been a controversial and ongoing issue throughout the U.S., particularly in the state of Texas. This paper reports on a frame analysis of the five bills that amended the Texas Education Code to implement or expand bilingual education and English as a second language programs. Analysis focused on problems and solutions as represented by the policy documents over time. Additionally, evidence of recontexualization of ideas, words, and phrases from various policy and other related documents to the bills demonstrated the interconnectedness of policy documents from state to state and state to nation. Discussion of the primary ideology influencing the policy documents as the monolingual English ideology, with the emergence of alternative ideologies, is included. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: