Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMontero-Sieburth, Martha A.
TitelAnalysis and Critique of the Segmented Assimilation Model for the Educational Mobility of the Second Generation in Different Countries and from Multiple Scholars' Perspectives
Quelle(2016), (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStudent Mobility; Cross Cultural Studies; College Faculty; Models; Acculturation; Interdisciplinary Approach; Criticism; Comparative Education; Immigrants; Outcomes of Education; Cultural Context; Databases; Pilot Projects; Content Analysis; Educational History; Elementary Secondary Education
AbstractThe paper (1) analyzes the segmented assimilation model for educational mobility as it has been used across different countries starting from its initial use by Gans (2006) and later developed by Portes and Zhou in 1993 to the present; (2) highlights the resulting similarities or differences arising from its use taken from different interdisciplinary perspectives (sociology, anthropology, psychology, political science); (3) identifies significant factors of discussion found across countries; (4) characterizes its cross cultural and comparative nature; (5) presents the critique drawn from multiple scholars in the U. S., Latin America, Canada, and throughout Europe in order to assess its universal value and use; and (6) concludes by highlighting these results and implications. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: