Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPoutré, Alan; Voight, Mamie
InstitutionInstitute for Higher Education Policy (IHEP)
TitelDo Tennessee Promise and New York's Excelsior Scholarship Help Students with Limited Means Afford College?
Quelle(2018), (2 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLow Income Students; College Students; Scholarships; Ability; Paying for College; Tuition; Program Design; Costs; Community Colleges; Two Year College Students; Higher Education; College Programs; Tennessee; New York
AbstractThe notion of free college is appealing to students and families, particularly those who struggle to manage climbing college prices. The promise of "free" can encourage low-income or first-generation students to enroll in college when the fear of high prices may deter them otherwise. But what does "free" actually mean? Who benefits from these programs and by how much? Are they designed to advance equity and expand college opportunities for more low-income students? The Institute for Higher Education Policy (IHEP) shares new analysis to answer these questions and inform recommendations for designing free-college programs in ways that raise college-going aspirations and direct limited resources toward the students who need them most. Examining the impact of two prominent free-college programs--the Excelsior Scholarship (New York) and the Tennessee Promise--on three college students with different socioeconomic backgrounds finds that a program's design matters immensely when determining who benefits. This state-level college affordability analysis builds on IHEP's "Limited Means, Limited Options" report, released in 2017 (ED591563). (ERIC).
AnmerkungenInstitute for Higher Education Policy. 1825 K Street Suite 720, Washington, DC 20006. Tel: 202-861-8223; Fax: 202-861-9307; e-mail: institute@ihep.org; Web site: http://www.ihep.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: