Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJin, Hui; van Rijn, Peter; Moore, John C.; Bauer, Malcolm I.; Pressler, Yamina; Yestness, Nissa
TitelA Validation Framework for Science Learning Progression Research
Quelle(2019), (24 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Jin, Hui)
ORCID (van Rijn, Peter)
ORCID (Bauer, Malcolm I.)
ORCID (Pressler, Yamina)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSequential Approach; Educational Research; Science Education; Validity; Evidence; Scoring; Generalization; Student Evaluation; Test Interpretation; Test Use
AbstractThis article provides a validation framework for research on the development and use of science Learning Progressions (LPs). The framework describes how evidence from various sources can be used to establish an interpretive argument and a validity argument at five stages of LP research--development, scoring, generalisation, extrapolation, and use. The interpretation argument contains the interpretation (i.e. the LP and conclusions about students' proficiency generated based on the LP) and the use of the LP. The validity argument specifies how the evidence from various sources supports the interpretation and the use of the LP. Examples from our prior and current research are used to illustrate the validation activities and analyses that can be conducted at each of the five stages. When conducting an LP study, researchers may use one or more validation activities or analyses that are theoretically necessary and practically applicable in their specific research contexts. [This is the online version of an article published in the "International Journal of Science Education."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2021/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: