Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enClements, Douglas H.; Sarama, Julie; Baroody, Arthur J.; Joswick, Candace; Wolfe, Christopher B.
TitelEvaluating the Efficacy of a Learning Trajectory for Early Shape Composition
Quelle(2019), (38 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Clements, Douglas H.)
ORCID (Sarama, Julie)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
DOI10.3102/0002831219842788
SchlagwörterInstructional Effectiveness; Mathematics Achievement; Mathematics Instruction; Geometric Concepts; Sequential Learning; Developmentally Appropriate Practices; Student Characteristics; Outcomes of Education; Public Schools; Puzzles; Manipulative Materials; Intervention; Learning Processes; Educational Strategies; Preschool Children
AbstractAlthough basing instruction on learning trajectories (LTs) is often recommended, there is little direct evidence regarding the premise of an LT approach--that instruction should be presented (only) one LT level beyond a child's present level. We evaluated this hypothesis in the domain of early shape composition. One group of preschoolers, who were at least two levels below the target instructional LT level, received instruction based on an empirically-validated LT. The counterfactual, skip-levels, group received an equal amount of instruction focused only on the target level. At posttest, children in the LT condition exhibited significantly greater learning than children in the skip-levels condition, mainly on near-transfer items; no child-level variables were significant moderators. Implications for theory and practice are discussed. [This article will be published in the "American Educational Research Journal."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2021/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: