Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDi Maio, Fabrizio
TitelProcess Drama and Theatre in the Learning of Italian. The Case of 'I Promessi sposi di Birmingham, un "romanzo criminale"'
Quelle(2019), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDrama; Theater Arts; Italian; Second Language Learning; Second Language Instruction; Teaching Experience; Language Usage; Creative Activities; Teaching Methods; Reflection; Advanced Students; Computer Assisted Instruction; Student Attitudes; Undergraduate Students; Foreign Countries; Scripts; Audiences; Learning Experience; United Kingdom (Birmingham)
AbstractThis paper illustrates the use of two language-teaching and learning methods (process drama and theatre) in a class of Italian. Process drama is based on improvisation, over-identification, and dramatisation from a short set of coordinates that students can read just a few minutes before the activity that will be later performed in class (see Dunn, 2016; Giebert, 2014; Hulse & Owens, 2017; Jun, 2001; Kao & O'Neill, 1998; O'Neill, 1995; Piazzoli, 2010; Pirola, 2011). Theatre, on the contrary, is based on a script; it involves actors, a director, costumes, set, props, and an audience (see, Fonio, 2012; Guerra & Militello, 2011; Marini-Maio & Ryan-Scheutz, 2010). These methods promote different learning experiences and through reflection on my teaching experience I demonstrate how both process drama and theatre can enrich the student experience and foster a creative and imaginative use of the foreign language in and outside the classroom. [For the complete volume, "Innovative Language Teaching and Learning at University: A Look at New Trends," see ED594807.] (As Provided).
AnmerkungenResearch-publishing.net. La Grange des Noyes, 25110 Voillans, France. e-mail: info@research-publishing.net; Web site: http://research-publishing.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: