Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPhillips, Deborah A.; Johnson, Anna D.; Weiland, Christina; Hutchison, Jane E.
InstitutionUniversity of Michigan, Poverty Solutions
TitelPublic Preschool in a More Diverse America: Implications for Next-Generation Evaluation Research. Working Paper Series, No. 2-17
Quelle(2017), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPreschool Education; Public Education; Preschool Children; Student Diversity; At Risk Students; Low Income Students; Special Needs Students; English Language Learners; Outcomes of Education; Educational Research; Program Evaluation
AbstractThe increasing diversity of young children enrolled in state pre-K and Head Start programs has prompted examination of varying impacts for identified subgroups of young children. We argue that questions of subgroup impacts and the processes that may account for them should be prioritized in future evaluations of these programs. Three subgroups at high risk of poor school performance provide the focus for our discussion: low-income children exposed to significant adversity, dual language learners, and children with special needs. We further draw upon new hypotheses regarding the kinds of processes most likely to support both short- and longer-term public preschool impacts as they apply to these subgroups. We conclude with a set of research recommendations aimed at identifying features of these programs that may render them especially effective in the context of today's increasingly diverse classrooms of young children. (As Provided).
AnmerkungenPoverty Solutions, University of Michigan. Joan and Sanford Weill Hall Suite 5100, 735 South State Street, Ann Arbor, MI 48109. e-mail: povertysolutions@umich.edu; Web site: https://poverty.umich.edu/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: