Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGarringer, Michael; Kupersmidt, Janis; Rhodes, Jean; Stelter, Rebecca; Tai, Tammy
InstitutionMENTOR: The National Mentoring Partnership
TitelElements of Effective Practice for Mentoring[TM]: Research-Informed and Practitioner-Approved Best Practices for Creating and Sustaining Impactful Mentoring Relationships and Strong Program Services. 4th Edition
Quelle(2015), (92 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Program Design; Mentors; Youth Programs; Evidence Based Practice; Standards; Benchmarking; Program Development; Program Evaluation; Adolescents; Guidelines; Interpersonal Relationship; Resources; Recruitment; After School Programs; Training
AbstractMENTOR's cornerstone publication, the "Elements of Effective Practice for Mentoring[TM]", details research-informed and practitioner-approved Standards for creating and sustaining quality youth mentoring programs and consequently, impactful mentoring relationships. This Fourth Edition, released in 2015, reflects the most up-to-date research, practice, and thinking in the mentoring field. The six evidence-based Standards are intended to be applicable across almost every type of youth mentoring program. Each Standard includes Benchmarks to ensure the safety and effectiveness of mentoring relationships, as well as Enhancements that may be promising, innovative and useful for programs. Additionally, a Program Planning and Management section offers recommendations for designing, building, and strengthening mentoring programs and services. [For the 3rd edition of "Elements of Effective Practice for Mentoring[TM]", see ED512172.] (As Provided).
AnmerkungenMENTOR: National Mentoring Partnership. 1600 Duke Street Suite 300, Alexandria, VA 22314. Tel: 703-224-2200; Fax: 703-226-2581; e-mail: community@mentoring.org; Web site: http://www.mentoring.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: