Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSimsek, G.; Elitok Kesici, A.
TitelHeritage Education for Primary School Children through Drama: The Case of Aydin, Turkey
Quelle46 (2012), S.3817-3824 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1877-0428
SchlagwörterForeign Countries; Drama; Teaching Methods; Heritage Education; Elementary School Students; Cultural Awareness; Local History; Cultural Maintenance; Turkey
AbstractThis paper argues the use of drama as a teaching method for heritage education of primary school children in order to awaken awareness on cultural heritage of their city, Aydin. Drama helps children of Aydin understand where they live, why the historic buildings and environment matters and what children can do for the preservation of cultural heritage in their city. Based on the Project titled 'Discovering the Cultural Properties in Our City' supported by the TUBITAK's (The Scientific and Technological Research Council of Turkey) Science and Society Project Support Program in 2011, the paper will argue the aspects of drama as a teaching method for heritage education. [Paper presented at the 2012 World Conference on Educational Sciences (WCES-2012) (4th, Barcelona, Spain, Feb 2-5, 2012).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: