Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMokher, Christine; Leeds, Daniel; Harris, Julie
TitelAdding It Up: How the Florida College and Career Readiness Initiative Impacted Developmental Education
Quelle(2018), (62 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
DOI10.3102/0162373717744891
SchlagwörterCareer Readiness; College Readiness; Regression (Statistics); High School Students; Comparative Analysis; Outcomes of Education; Academic Achievement; Achievement Tests; Standardized Tests; State Standards; State Policy; Statistical Significance; Statistical Analysis; Florida; Florida Comprehensive Assessment Test
AbstractThe Florida College and Career Readiness Initiative (FCCRI) was a statewide policy requiring college readiness testing and participation in college readiness courses for high school students. We used regression discontinuity to compare outcomes for students scoring just above and below test score cutoffs for assignment to FCCRI. We also examined impacts for students from a wider range of academic performance by using a before-after regression analysis to compare outcomes for targeted students before and after their schools implemented the FCCRI. The FCCRI increased the likelihood of enrolling in nondevelopmental courses for some targeted students, although results differ by academic performance. However, smaller differences in the likelihood of passing nondevelopmental courses suggest that some students were not prepared for these courses. [This paper was published in "Educational Evaluation and Policy Analysis" v40 n2 p219-242 2018 (EJ1178836).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/2/04
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: